T1 VALORANT lanserer uttalelse om ny assistenttreners PUBG-jukseforbud

Postet av 2026-07-07

Screengrab via T1

T1s VALORANT trenerstab ga ut tidligere i dag en uttalelse om assistenttrener Cody “Stunner” MacLeods forbud for juks i løpet av PUBG-karrieren.

"Vi ønsket at alle skulle forstå at vi var og er helt klar over Codys historie, inkludert forbudet han fikk for å ha installert juks på to separate kontoer i løpet av PUBG-karrieren," sa T1-hovedtrener David Denis.

En melding fra @daviddenisnd og @StunnerFPS. pic.twitter.com/Nz4HPhIlw0

— T1 (@ T1) 9. april 2021

Stunner snakket også i T1s video, med en beskrivelse av karrieren og hvor mye forbudet kostet ham.

På tidspunktet for forbudet hans, var Stunner kjent som "Exko", ifølge Magno "Pr0phie" Ramos, som la ut PUBG-esportslagets kjennelse om Stunner i går kveld.

Gjør jobben min som en av PUBG-spillerne i Valorant for å spre bevissthet om at @ T1 hentet en ny assistenttrener @StunnerFPS, den samme fyren som PUBG undersøkte og konkluderte med at det faktisk var juks, har nå skiftet navnfra Exko til StunnerFPS ? trodde dere burde vite. pic.twitter.com/GpHF9XzoRC

— Pr0phie (@ pr0phie) 8. april 2021

T1 kunngjorde Stunner som den nye assistenttreneren for sitt VALORANT team 8. april - og deretter fulgte kaos i svarene til kunngjøringen hans .

Vi er glade for å kunngjøre @StunnerFPS som assistenttrener til vårt Valorant Team! pic.twitter.com/eSSrbOOAy8

— T1 (@ T1) 8. april 2021

"'Great Analytical Mind' Ja, han hadde et flott analytisk sinn da han ble utestengt for juks i PUBG og blokkerte hver spiller og skifter navn i hvert spill og rotter seg inn på scenen, "sa Zenith Esports PUBG-spiller Jaden" Vegas "James i et svar på kunngjøringen.

"Du kan ikke bare jukse i PUBG og deretter endre navnet mitt fyr," sa tidligere PUBG-spiller og nåværende Luminosity VALORANT-spiller Diondre "YaBoiDre" Bond.

I uttalelsen innrømmet Stunner feil. "Det vil alltid være min største anger," sa Stunner. "Det kuttet mange av mulighetene mine bort, og det er OK.På slutten av dagen er det min egen skyld å være en del av den hendelsen. "

Denis gjentok sin holdning og sa at han mener at Stunner har endret seg.

Sørg for å følg oss på YouTube for flere esports nyheter og analyser.